ASTEKARIA


Atal honetan astero ikasten dudana argitaratuko dut.

1. ASTEA

2015eko urriaren 15a

Informazioaren eta komunikazioaren teknologiak hezkuntzan lantzeko praktiken lehenengo egunak denez, hasteko, teknologien inguruan zer dakigun eta zer espero dugun hausnartu behar izan dugu.
Horretarako, hiru aktibitate egin ditugu. Lehenengoa, gure datu pertsonalez osatutako fitxa bat betetzea. Ondoren, binaka jarri eta teknologiei buruzko galdera batzuk erantzun behar izan ditugu, software eta hardwaren arteko desberdintasuna… Ordua labur geratu zaigu bigarren zeregin hau bukatzeko beraz, bihar jarraituko dugu.

2015eko urriaren 16a
Atzo binakako lana bukatzeko denborarik izan ez genuenez, gaur tarte txiki bat izan dugu bukatu edo errepasatzeko, ordu erdi bat erabili dugu galdera horien erantzunak amankomunean jarri ditugu erantzun osoak osatuz, eta egelako plataformara igo ditugu kalifikatuak izateko.
Aktibitateekin bukatzeko, teoriarekin hasi gara: lehenik eta behin, IKTari buruzko ideia batzuk argitu ditugu ozenean. Bigarrenik, gmailean kontu bat zabaldu dute ez zeukatenek eta gainontzekook gurea propioarekin aritu gara. Behin barruan, mezuak artxibatzen, etiketak jartzen, filtroak sortzen, drive erabiltzen, bidalketarako aholkuak jasotzen... ikasi dugu. Gainera, unibertsitateko korreoak gmailera helbideratu ditugu eta hori, oso baliagarria izan zait. Azken batean, hainbeste korreorekin (hotmail, gmail, korreo ehu…) ez naiz argitzen. Asteari amaiera emateko, google academic eta alertak nola funtzionatzen duten ikusi dugu eta erabilera egokia ematen ikasi dugu.

2. ASTEA

2015ko urriaren 22a

Blog hitzaren jatorria (web+log=blog). Log bitakora koadernoa esan nahi du. Bloga interneten dagoen espazio digitala, doaneko eta edonoren esku dagoela azaldu digu irakasleak.
Zertarako dira blogak? Informazioa gorde, elkartrukatu, informazioa eguneratzeko, lanak egiteko, proiektuak garatzeko…
Blogarekin hasi baino lehen egituren eskema egin dugu, nahiz eta argi ez izan, helburuetan ahusnartu.Horretarako, gaiak , titulua, url eta izen posibleetan pentsatu dugu.
url= interneteko espazioaren izena,  bakoitzak berea izateko ezaugarri berezi bat. ( http://berdintasunerakobidea-mjaios-style.blogspot.com.es/)
Blogak egiteko aplikazio asko daude baina gurea: blogger.com

GAIAK:
-Berdintasuna
-Etxeko lanak
-Jolastordua
-Kirola
-Hizkuntzen garrantzia
-Etorkinak
-Bullyng-a
-Teknologia berrien erabilera.
2015eko urriaren 23a
Blogaren eraketarekin jarraitu dugu. lehenik, orri-zerrenda konfiguratu dugu; goi buruan argazkia jarri eta hori nola manipulatu ikasi dugu. Ondoren, profilari argazkia jarri eta datu batzuk gehitu dizkiogu (identitate digitala kontutan hartuz), jabetza intelektuala errespetatuz eta idazkera zuzena erabiliz.Gure gelakoen blogak ere jarri ditugu, nahi dugunean bisitatu eta haien informazioa eskura izateko.

3. ASTEA
2015eko urriaren 29a

Klasearekin hasteko, ordua eguneratu dugu.  Igandean, ordu aldaketa izan genuen beraz,  erlojuak  atzeratuta zeuden, htmlan 0200 0100rekin ordezkatu eta jarraian aldatu da.
Lehengo astekoarekin jarraitzeko: Blogaren alde finkoan egutegia jarri dugu. Horretarako, bi aukera daude; bata blogak eskaintzen duena edo interneten bilatu eta hatmla kopiatuz. Feedak era jarri ditugu, interesatzen zaizkigun weben berriak jasotzeko, URLaren bitartez, adibidez; hezkuntza sailekoa.
Creative Commoms baimena publikatzen dugun guztian jartzea gomendatzen da, gure lana errekonozitzeko eta eskubideak izateko edo beste norbaitek gure lana erabili nahi badu kobratzeko. Guk erabakitzen ditugu baldintzak.
Bideoak nola gehitu ere ikasi dugu: Mezu berria eta gero klaketa edo youtube bertatik linka kopiatuz. Bideoaren lehioaren tamaina ere aldatu daiteke. Honetarako, iturri desberdinak ikusi ditugu: Youtube eta  vimeo bideoentzako, scrib eta issuun aldiz, liburuak eta publikatzio osoentzako, embred dokumentuak eta slide share diapositibentzako. Azkenik, denbora izan dugu gaur egindakoa astekarian idazteko eta blogari musika jartzeko bloggergifs-en laguntzarekin, horrrela zuzenean bloga irekitzean musika hasiko da bisita entretenigarriagoa izateko.

 2015eko urriaren 30a
Astearekin amaitzeko, check lista begiratu dugu hor jartzen duen guztia landu dugun jakiteko. Ondoren, 4.2 aktibitatearekin hasi gara, blogen aplikazio didaktikoa, gai honetan barneratzeko web helbide batzuk bisitatu ditugu eta gero, lau galdera erantzun ditugu. Hasieran, bakarka eta gero, taldeetan. Txostena idatzitakoan, gela aurrean talde bakoitzak galdera bat aurkeztu behar izan du eta azkenik, txostena egelara igo dugu. 



4. ASTEA

2015eko azaroaren 5a

Modulo astea denez, ari buruzko aurkibideak emateko helburuarekin joan ginen unibertsitatera baina azkenean, beste egun baterako hutsi behar izan dugu irakaslea gaixorik zegoelako.

 2015eko azaroaren 6a
Gure kontura lan egiteko aukera izan dugu, klasetik kanpo. Egun hauetan, ikasgelan hezkidetza lantzeko baliabide materialak landu ditut.


5. ASTEA

2015eko azaroaren 12a / 2015eko azaroaren 13a
 
Gaurkoan, Word programarekin aritu gara, modulo lanerako eta unibertsitateko lanak egiteko laguingarria izango zaigulako: atalak eskmaren barruan sortzen dira, maila ezberdinak sortuz eta horrela idazkiaren barruan maila desberdinak banatuz. Beste alde batetik, texto independienteren barruan nivelak jartzen ditugu jerarkia osatuz eta horrela, mapa del dokumenton barruan atalak mailakatuta agertuko dira. 
Portadari dagokionez, salto de paginaren eraginkortasuna antzeman (intro intro erabili beharrean). Ondoren, word dokumentu batean estekak jartzerri ditugu ( lhenengo nahi duzun hitza markatu eta beste toki batean hitz bera hiperbinculoan bilatuz). Notal alpie, insertar cita adibidez, liburru bat,
aipatutako autoreak bibliografia eta trabajos citados agertzen dira. Aurkibidea egiten denbora gehiago ez ematea, izan  ere, programak eginda dauka (referencia, tabla de contenido). Kontrol de cambios-en bidez, informazio berria non gehitu dudan jakiteko. Eta azkenik, "comentarioak", irakasleek asko erabiltzen dute zuzenketa egiteko.

6. ASTEA

2015eko azaroaren 19a 

Taldeko lanarekin hasteko sites bat sortu dugu:
izenburua jarri ondoren (TEODEIKTO) , lau orrialde gehitu ditugu orri nagusiaz gain, aktak, entregagaiak, materiala eta proiektuaren aurkezpena. Honekin oinarrizkoa bete dugu eta horrela, funtzio nagusiak ikusteari ekin diogu. Orri nagusian gure taldearen aurkezpena idatzi dugu. Goiko barra de erramientasean testua eraldatzeko aplikazioak ekartzen duen aukerak daude (tamaina, letra kolorea, linkak gehitzeko, txertatzeak...) driven gordeta dugu informazioa ere zuzenean txertatu daiteke. Ezarpenetan sortutako sitesa taldekideekin partekatuko dugu, editatzeko baimenarekin.

Klasearekin bukatu baino lehen, mind up programarekin "IKTak ikasgelan txertatzea"ri buruzko mapa kontzeptuala egin dugu gero sitesean jartzeko.
  2015eko azaroaren 20a  
  
Youtubeko bideo batekin hasi dugu barikua: La competencia digital (jordi adell)
Gizon katalan honek, bist dimentsio digital desberdinak azaldu dizkigu: 
1. Alfabetizazio informazioanala 
2. Alfabetizazio teknpologikoa
3. alfabetizazio anitza
4. Konpetentzia kognitiboa
5. Hiritartasun digitala

Hau ikusi eta taldean eztabaidatu ondoren, mapa kontseptualari ekin diogu. 
Hori egiteko denbora pixka bat izan ondoren, Delicious app erregistratu eta hartan hasi gara lanean baina denboraren urritasuna zela eta etxerako lanak izan ditugu (7 helbide erregistratzea).

7. ASTEA
 
  2015eko azaroaren 26a 
IKASLE GREBA
2015eko azaroaren 27a  
5.6. jarduera azaldu bezain laster lanean hasi ginen bakarka; hala ere, taldearekin koordinatuta egotea eskatzen zuen taldekideen artean ariketa ez errepikatzeko. Horrekin bukatzean, 5.7 jarduera hasi genuen, taldekide bakoitza aplikazio bat aukeratu behar zuen eta hari buruzko galdera batzuk erantzun behar zituen; adibidez, funtzionamendua edo app-a  ikasgelan erabiltzeak ekartzen dituen onurak idatziz
Etxerako 5.8. jarduera eraman genuen, hurrengo jarduerarekin bat zetorrena. Horrela, datorren klase egunerako lana aurreratuta ekarriko genuen.
 
8. ASTEA
 
  2015eko abenduaren 3a  / 2015eko abenduaren 4a 
DAL ASTEA 
 
9. ASTEA
 
  2015eko abenduaren 10a / 2015eko abenduaren 11a 

5,8 jarduera landuta ekarri izan dugunez, erabakita ekarri ditugu hainbat ezaugarri. Oraingoan, IKTak eskolan helburu bezala izan beharrean, medio bezala erabiltzeko proiektu bat egin behar dugu. Gure taldekook eskola bloga sortzea erabaki dugu. Bertan, eskolaren informazioa eskaintzeaz gain, gela bakoitzak bere orria izango du lantzen dituzten proiektuak eskegitzeko. Horrela, guraso, beste ikasle, irakasle... batzuk eguneratuta egon daitezteke eta gure materiala erabili.  
 
10. ASTEA
 
  2015eko abenduaren 17a 

Blogarekin amaitzeko azken eguna. Egun honetarako amaituta izan dugun arren, azken begirada bota eta aurkezpena nola egin adostu dugu.
2015eko abenduaren 18a
 Aurkezpenen eguna. 
 

iruzkinik ez:

Argitaratu iruzkina