Atal honetan astero ikasten dudana argitaratuko dut.
1. ASTEA
1. ASTEA
2015eko urriaren 15a
Informazioaren eta komunikazioaren
teknologiak hezkuntzan lantzeko praktiken lehenengo egunak denez, hasteko,
teknologien inguruan zer dakigun eta zer espero dugun hausnartu behar izan
dugu.
Horretarako, hiru aktibitate egin ditugu.
Lehenengoa, gure datu pertsonalez osatutako fitxa bat betetzea. Ondoren, binaka
jarri eta teknologiei buruzko galdera batzuk erantzun behar izan ditugu,
software eta hardwaren arteko desberdintasuna… Ordua labur geratu zaigu
bigarren zeregin hau bukatzeko beraz, bihar jarraituko dugu.
2015eko urriaren 16a
Atzo binakako lana bukatzeko denborarik
izan ez genuenez, gaur tarte txiki bat izan dugu bukatu edo errepasatzeko, ordu
erdi bat erabili dugu galdera horien erantzunak amankomunean jarri ditugu
erantzun osoak osatuz, eta egelako plataformara igo ditugu kalifikatuak
izateko.
Aktibitateekin bukatzeko, teoriarekin hasi
gara: lehenik eta behin, IKTari buruzko ideia batzuk argitu ditugu ozenean.
Bigarrenik, gmailean kontu bat zabaldu dute ez zeukatenek eta gainontzekook
gurea propioarekin aritu gara. Behin barruan, mezuak artxibatzen, etiketak
jartzen, filtroak sortzen, drive erabiltzen, bidalketarako aholkuak jasotzen...
ikasi dugu. Gainera, unibertsitateko korreoak gmailera helbideratu ditugu eta
hori, oso baliagarria izan zait. Azken batean, hainbeste korreorekin (hotmail,
gmail, korreo ehu…) ez naiz argitzen. Asteari amaiera emateko, google academic
eta alertak nola funtzionatzen duten ikusi dugu eta erabilera egokia ematen
ikasi dugu.
2. ASTEA
2015ko urriaren 22a
Blog hitzaren jatorria (web+log=blog). Log
bitakora koadernoa esan nahi du. Bloga interneten dagoen espazio digitala,
doaneko eta edonoren esku dagoela azaldu digu irakasleak.
Zertarako dira blogak? Informazioa gorde,
elkartrukatu, informazioa eguneratzeko, lanak egiteko, proiektuak garatzeko…
Blogarekin hasi baino lehen egituren
eskema egin dugu, nahiz eta argi ez izan, helburuetan ahusnartu.Horretarako,
gaiak , titulua, url eta izen posibleetan pentsatu dugu.
url= interneteko espazioaren izena,
bakoitzak berea izateko ezaugarri berezi bat. (
http://berdintasunerakobidea-mjaios-style.blogspot.com.es/)
Blogak egiteko aplikazio asko daude baina
gurea: blogger.com
GAIAK:
-Berdintasuna
-Etxeko lanak
-Jolastordua
-Kirola
-Hizkuntzen garrantzia
-Etorkinak
-Bullyng-a
-Teknologia berrien erabilera.
2015eko urriaren 23a
Blogaren eraketarekin jarraitu dugu.
lehenik, orri-zerrenda konfiguratu dugu; goi buruan argazkia jarri eta hori
nola manipulatu ikasi dugu. Ondoren, profilari argazkia jarri eta datu batzuk
gehitu dizkiogu (identitate digitala kontutan hartuz), jabetza intelektuala
errespetatuz eta idazkera zuzena erabiliz.Gure gelakoen blogak ere jarri
ditugu, nahi dugunean bisitatu eta haien informazioa eskura izateko.
3. ASTEA
2015eko urriaren 29a
Klasearekin hasteko,
ordua eguneratu dugu. Igandean, ordu
aldaketa izan genuen beraz, erlojuak atzeratuta zeuden, htmlan 0200 0100rekin
ordezkatu eta jarraian aldatu da.
Lehengo astekoarekin
jarraitzeko: Blogaren alde finkoan egutegia jarri dugu. Horretarako, bi aukera
daude; bata blogak eskaintzen duena edo interneten bilatu eta hatmla kopiatuz.
Feedak era jarri ditugu, interesatzen zaizkigun weben berriak jasotzeko,
URLaren bitartez, adibidez; hezkuntza sailekoa.
Creative Commoms
baimena publikatzen dugun guztian jartzea gomendatzen da, gure lana
errekonozitzeko eta eskubideak izateko edo beste norbaitek gure lana erabili
nahi badu kobratzeko. Guk erabakitzen ditugu baldintzak.
Bideoak nola gehitu
ere ikasi dugu: Mezu berria eta gero klaketa edo youtube bertatik linka
kopiatuz. Bideoaren lehioaren tamaina ere aldatu daiteke. Honetarako, iturri
desberdinak ikusi ditugu: Youtube eta
vimeo bideoentzako, scrib eta issuun aldiz, liburuak eta publikatzio
osoentzako, embred dokumentuak eta slide share diapositibentzako. Azkenik,
denbora izan dugu gaur egindakoa astekarian idazteko eta blogari musika jartzeko bloggergifs-en laguntzarekin, horrrela zuzenean bloga irekitzean musika hasiko da bisita entretenigarriagoa izateko.
2015eko urriaren 30a
Astearekin amaitzeko, check lista begiratu dugu hor jartzen duen guztia landu dugun jakiteko. Ondoren, 4.2 aktibitatearekin hasi gara, blogen aplikazio didaktikoa, gai honetan barneratzeko web helbide batzuk bisitatu ditugu eta gero, lau galdera erantzun ditugu. Hasieran, bakarka eta gero, taldeetan. Txostena idatzitakoan, gela aurrean talde bakoitzak galdera bat aurkeztu behar izan du eta azkenik, txostena egelara igo dugu.
4. ASTEA
2015eko azaroaren 5a
Modulo astea denez, ari buruzko aurkibideak emateko helburuarekin joan ginen unibertsitatera baina azkenean, beste egun baterako hutsi behar izan dugu irakaslea gaixorik zegoelako.
2015eko azaroaren 6a
Gure kontura lan egiteko aukera izan dugu, klasetik kanpo. Egun hauetan, ikasgelan hezkidetza lantzeko baliabide materialak landu ditut.
5. ASTEA
5. ASTEA
2015eko azaroaren 12a / 2015eko azaroaren 13a
Gaurkoan, Word programarekin aritu gara, modulo lanerako eta unibertsitateko lanak egiteko laguingarria izango zaigulako: atalak eskmaren barruan sortzen dira, maila ezberdinak sortuz eta horrela idazkiaren barruan maila desberdinak banatuz. Beste alde batetik, texto independienteren barruan nivelak jartzen ditugu jerarkia osatuz eta horrela, mapa del dokumenton barruan atalak mailakatuta agertuko dira.
Portadari dagokionez, salto de paginaren eraginkortasuna antzeman (intro intro erabili beharrean). Ondoren, word dokumentu batean estekak jartzerri ditugu ( lhenengo nahi duzun hitza markatu eta beste toki batean hitz bera hiperbinculoan bilatuz). Notal alpie, insertar cita adibidez, liburru bat,
aipatutako autoreak bibliografia eta trabajos citados agertzen dira. Aurkibidea egiten denbora gehiago ez ematea, izan ere, programak eginda dauka (referencia, tabla de contenido). Kontrol de cambios-en bidez, informazio berria non gehitu dudan jakiteko. Eta azkenik, "comentarioak", irakasleek asko erabiltzen dute zuzenketa egiteko.
2015eko azaroaren 19a
Taldeko lanarekin hasteko sites bat sortu dugu:
izenburua
jarri ondoren (TEODEIKTO) , lau orrialde gehitu ditugu orri nagusiaz gain, aktak, entregagaiak, materiala eta proiektuaren aurkezpena. Honekin oinarrizkoa
bete dugu eta horrela, funtzio nagusiak ikusteari ekin diogu. Orri
nagusian gure taldearen
aurkezpena idatzi dugu. Goiko barra de erramientasean testua eraldatzeko aplikazioak
ekartzen duen aukerak daude (tamaina, letra kolorea, linkak gehitzeko,
txertatzeak...) driven gordeta dugu informazioa ere zuzenean txertatu
daiteke. Ezarpenetan sortutako sitesa taldekideekin partekatuko dugu, editatzeko baimenarekin.
Klasearekin bukatu baino lehen, mind up programarekin "IKTak ikasgelan txertatzea"ri buruzko mapa kontzeptuala egin dugu gero sitesean jartzeko.
2015eko azaroaren 20a
Youtubeko bideo batekin hasi dugu barikua: La competencia digital (jordi adell)
Gizon katalan honek, bist dimentsio digital desberdinak azaldu dizkigu:
1. Alfabetizazio informazioanala
2. Alfabetizazio teknpologikoa
3.
alfabetizazio anitza
4. Konpetentzia kognitiboa
Hau ikusi eta taldean eztabaidatu ondoren, mapa kontseptualari ekin diogu.
Hori egiteko denbora pixka bat izan ondoren, Delicious app erregistratu eta hartan hasi gara lanean baina denboraren urritasuna zela eta etxerako lanak izan ditugu (7 helbide erregistratzea).
2015eko azaroaren 26a
IKASLE GREBA
2015eko azaroaren 27a
5.6. jarduera azaldu bezain laster
lanean hasi ginen bakarka; hala ere, taldearekin koordinatuta egotea eskatzen
zuen taldekideen artean ariketa ez errepikatzeko. Horrekin bukatzean, 5.7 jarduera hasi genuen, taldekide bakoitza
aplikazio bat aukeratu behar zuen eta hari buruzko galdera batzuk erantzun behar zituen; adibidez, funtzionamendua edo app-a ikasgelan erabiltzeak ekartzen dituen onurak idatziz.
Etxerako 5.8. jarduera eraman genuen, hurrengo jarduerarekin bat zetorrena. Horrela, datorren klase egunerako lana aurreratuta ekarriko genuen.
8. ASTEA
2015eko abenduaren 3a / 2015eko abenduaren 4a
DAL ASTEA
9. ASTEA
2015eko abenduaren 10a / 2015eko abenduaren 11a
5,8 jarduera landuta ekarri izan dugunez, erabakita ekarri ditugu hainbat ezaugarri. Oraingoan, IKTak eskolan helburu bezala izan beharrean, medio bezala erabiltzeko proiektu bat egin behar dugu. Gure taldekook eskola bloga sortzea erabaki dugu. Bertan, eskolaren informazioa eskaintzeaz gain, gela bakoitzak bere orria izango du lantzen dituzten proiektuak eskegitzeko. Horrela, guraso, beste ikasle, irakasle... batzuk eguneratuta egon daitezteke eta gure materiala erabili.
10. ASTEA
2015eko abenduaren 17a
2015eko abenduaren 18a
Blogarekin amaitzeko azken eguna. Egun honetarako amaituta izan dugun arren, azken begirada bota eta aurkezpena nola egin adostu dugu.
Aurkezpenen eguna.
iruzkinik ez:
Argitaratu iruzkina